درمان ها خانگی ریزش مو سکه ای
نوشته شده توسط : salamati
درمان ریزش مو سکه ای : داشتن موی زیبا و پرپشت یکی از خواسته های هر انسانی است.و طبیعتا این امر برای خانم ها بیشتر صادق هست.چون یکی از زیبایی خانمها داشتن موی زیبا و بلند و پرپشت هست.و همچنین داشتن موی سالم و زیبا باعث می‌شود که شخص از اعتماد به نفس بالایی برخوردار باشد.خانمها مخصوصا باید به موی خود رسیدگی کنند.از ماسک‌های خانگی گرفته تا انواع روغن های طبیعی …
 
 
یک عقیده وجود دارد که می‌گوید: ” موهای شما مثل تاج روی سر شماست” یعنی موها به اندازه یک تاج در زیبایی و اعتمادبه نفس افراد تاثیرگذار است. به همین دلیل انسان‌ها به موهای خود رسیدگی می‌کنند و آن را در مدل‌های مختلفی آرایش می‌کنند. متاسفانه برخی از افراد به دلایل مختلفی دچار ریزش مو می‌شوند. ممکن است شما نیز در حال حاضر ریزش بیش از حد طبیعی را تجربه می‌کنید پس اگر می‌خواهید موهایی را که از دست داده‌اید دوباره یه دست آورید، برخی از درمان‌های ساده و طبیعی که در ادامه معرفی می‌کنیم را امتحان کنید. فواید اثبات شده این روش‌ها می‌تواند به تحریک رشد و تقویت موهای شما کمک کند. با ما همراه باشید.
یزش سکه ای چه نشانه هایی دارد؟
یکی از نشانه ها تغییر در ظاهر ناخن فرد هست که بصورت حفره دار شدن یا التهاب یا می‌تواند سبب نرم شدن بافت ناخن شود
یکی از علائم دیگر همان ریزش سکه ای مو که بصورت گرد یا بیضی هست که قسمتی از سر بصورت سکه ای ریزش پیدامیکند‌البته همین قسمت بعد از مدتی می‌تواند رویش مجدد داشته باشد ولی دوباره قسمت دیگر سر یا اعضای بدن شروع به ریزش می‌کند.
یکی از علائم دیگر ریزش ریش مردان یا سیبیل هست که مردان را درگیر کرده هست و یک موضوع ناراحت کننده برای آقایان هست.
یکی دیگر از نشانه های این بیماری موهای شبیه علامت تعجب که قسمت پایین آنها باریک تر هست.
آیا بیماری ریزش سکه ای مو درمان پذیر است یانه؟
در اکثر موارد دیده شده که بعد از گذشت یک سال قسمت‌هایی که ریزش داشته دوباره موها شروع به رشد می‌کنند.
ولی اگر رشد نکنند راه های درمانی از جمله کاشت مو میباشد و از راه های درمانی ازجمله مزوتراپی و پی آرپی هم به این بیماری کمک می‌کند.یا اگر شخص به هردلیلی نمی‌خواهد دنبال درمان برورد می‌تواند از موهای مصنوعی استفاده کند.متاسفانه خیلی از افراد دراین بیماری از اکستنشن استفاده می‌کنند که اتفاقا بیشتر هم باعث ریزش موی آنها خواهد شد.
البته هر شخص می‌تواند قبل ازینکه سمت پی آر پی یا مزوتراپی برورد می‌تواند از راه ها و محصولات طبیعی و آسان خود را درمان کند.
درعلم پزشکی از داروهای درمانی یا تزریقی زیادی برای این بیماری استفاده می‌شود که طبیعتا عوارض بسیار زیادی را هم بهمراه دارد. بخاطر همین هم بهترین راه استفاده از محصولات گیاهی و نسخه های حکیمان میباشد.
مکملهایی از جمله ویتامین D، امگا۳، ویتامین آ،ویتامین ث و ای، ویتامین B۱۲….حتما باید در بدن تامین شود.
برای درمان می‌توان از راه های درمان خانگی هم استفاده کرد. می‌توان از عرقیجاتی مثل شاتره و کاسنی خارشتر…. مصرف کرد.
می‌توان از سیر برای درمان این بیماری استفاده کرد.که قبلا هم نتایجی این سخن را تایید کرده اند.
می‌توان از گل سرشور به این صورت که هفته ای یکی دوبار آن را روی موها قرار داد .گل سرشور را داخل کاسه ای مسی بریزید و با مقداری آب خیس کنید و روی موهای خود بمالید تا به نتیجه برسید.
ریزش مو ی سکه ای چیست؟
وقتی گلبول‌های سفید که نقش دفاع از سیستم ایمنی بدن را دارد به فولیکول‌ها که نقطه رویش مو را دارند حمله می‌کنند درواقع میزان تولید مو رو کم می‌کنند یا کلا ازبین می‌برند.نام دیگر این بیماری آلوپسی آره آرتا هست.کلمه آلوپسی یک اصلاح قدیمی یونانی که معادل بیماری روباهی هست که روباه ها در هرسال دوبار پوست خودشان رو عوض می‌کنند.
کلمه آره آتا هم از یک نام انگلیسی به معنی لکه های کوچک هست.
این بیماری بصورت ریزش سکه ای هست یا حتی می‌تواند کل سر را درگیر کند که درنهایت بصورت طاسی درآید.البته عوامل دیگری ازجمله غلظت خون،یبوست،کمبود املاح بدن،استرس و ناراحتی….دراین بیماری تاثیر دارد.
خواص سیر برای درمان ریزش مو سکه ای
سیر دارای مقدار زیادی سولفور و سلنیوم است که برای رشد ساقه مو بسیار مفید می باشد.  همچنین مواد دیگری از قبیل: پتاسیم، روی، آهن و ویتامین b نیز در این ماده قرار دارند که از این رو استفاده از سیر و روغن آن باعث رشد یافتن تارهای مو می شود. اما با توجه به اینکه سیر بر روی پوست تاثیر می گذارد و عملکرد قوی دارد، توصیه می شود که آن را برای درمان ریزش مو سکه ای با مواد دیگری ترکیب کنند و سپس استفاده نمایند که در ادامه برخی از این ترکیبات را برای شما شرح خواهیم داد.
درمان ریزش مو و ریش با سیر
ریزش موی سر پدیده و در واقع بیماری است که از قدیم الایام وجود داشته و در گذشته به طاسی یا کچلی معروف بوده است. این بیماری علت های گوناگونی دارد و مردو زن هم نمیشناسد، تنها تفاوتی که وجود دارد در این است که شدت درگیر شدن خانم ها با این بیماری بسیار کمتر از آقایان است. در این مطلب به تمام انواع ریزش مو، روش های درمانی هر کدام و همچنین روش درمانی علی الخصوص درمان ریزش موی سکه ای با سیر می پردازیم که بسیار می تواند برایتان مفید واقع شود.
علت های ریزش مو
ریزش موی سر علت های متفاوتی دارد که بسیاری از آن ها قابل درمان و حتی پیشگیری می باشند. در ادامه به علت های ریزش مو اشاره خواهیم کرد. البته بیماری ریزش موی بدن و  راه های درمانی و راه های جلوگیری از ریزش موی سر را نیز در قسمت های دیگری بیان خواهیم نمود.
1. شیر نارگیل
پوست سر و مو هایتان را با شیر نارگیل یا ژل آلوئه ورا ماساژ دهید. اجازه دهید به مدت نیم ساعت روی سرتان باقی بماند و سپس با آب گرم شستشو دهید. این یکی از بهترین داروهای خانگی برای درمان ریزش مو و کچلی سکه ای است. این روش را 3 بار در هفته تکرار کنید.
2. عسل و زرده تخم مرغ
موهایتان را با مخلوط عسل و زرده تخم مرغ ماساژ دهید. اجازه دهید به مدت نیم ساعت باقی بماند و سپس شستشو دهید.
3. سرکه سیب برای درمان کچلی سکه ای
با ترکیب سرکه سیب و چای مریم گلی موهایتان را شستشو دهید تا به رشد موهایتان کمک کنید.
4. روغن کرچک و روغن بادام
مقدار مساوی از روغن کرچک گرم و روغن بادام را مخلوط کنید و حداقل یکبار در هفته روی سرتان ماساژ دهید
5. فلفل های تند و یا شیرین
فلفل قرمز حاوی ترکیباتی است که میزان گردش خون پوست را افزایش داده و و پوست سر را تغذیه می‌کند و نه تنها رشد مو را افزایش می‌دهد بلکه تأثیر به‌سزایی در ترمیم موهای از دست رفته دارد. مقدار کمی آب بجوشانید و سپس مقداری فلفل دلمه ای خشک یا فلفل قرمز در آن بریزید تا به مدت 7 دقیقه بجوشد می توانید مقداری روغن زیتون به آن اضافه کنید و روی موهایتان اعمال کنید. مخلوطی از فلفل قرمز و روغن زیتون بهترین راه موثر برای بهبود درخشندگی ، پر پشتی مو و همچنین رشد بیشتر مو است.
6. انگور فرنگی هندی
پودر انگور فرنگی هندی را برای حدود نیم ساعت روی مو و پوست سر خود بمالید و سپس شستشو دهید.
7. همیشه بهار کوهی
از همیشه بهار کوهی به صورت کرم، پماد یا شستشو دهنده مو دو بار در روز استفاده کنید. از تنتور همیشه بهار کوهی رقیق شده با آب گرم استفاده کنید. همیشه بهار کوهی گردش خون موضعی را افزایش می دهد و به همین دلیل می تواند باعث رشد مو شود
درمان فوری ریزش مو در خانم ها و آقایان با محلول ضد ریزش مو شوک میسر می شود.
این تونیک ضد ریزش مو فاقد ماینوکسیدیل و ترکیبات شیمیایی و ترکیبات هورمونی است.
این محلول ضد ریزش مو فوری ضخیم کننده مو و ترمیم کننده ریشه مو است.
محلول ضد ریزش مو گیاهی بایوفول دارای پلاسنتا کمپلکس، ب کمپلکسو آمینو اسید است.
این محلول گیاهی ضد ریزش مو ریشه مو را مستحکم و ضخیم می کند و مانع از ریزش مو به راحتی و در اثر شستشو و سشوار و حمام می شود.
8. روغن جوجوبا
قبل از شامپو زدن روغن جوجوبا روی سرتان بمالید و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه روی پوستتان بماند. این یکی از ساده ترین درمان های خانگی برای ریزش مو و کچلی سکه ای است
9. شیرین بیان
شیرین بیان حاوی یک ماده شیمیایی است که مانع از تبدیل تستوسترون به دی هیدروتستوسترون می شود. شما می توانید از تنتور شیرین بیان استفاده کنید یا عصاره آن را به شامپو مورد علاقه خود اضافه کنید.
10. رزماری برای درمان خانگی ریزش مو
به نظر می رسد رزماری در داشتن موهای سالم و پرپشت موثر است. یک بخش از روغن رزماری را به دو بخش روغن بادام اضافه کنید و مخلوط را روی پوست سرتان ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت بیست دقیقه روی سرتان بماند.
سرم ضد ریزش مو پلاسنتا کمپلکس بایوفول کانادا
برای درمان ریزش موهای رنگ شده سرم ضد ریزش مو پلاسنتا موثر است.
این سرم ترمیم کننده موهای آسیب دیده و رنگ شده ارگانیک است.
سرم ضد ریزش پلاسنتا بایوفول ساخت کشور کانادا است.
سرم ضد ریزش مو گیاهی پلاسنتا دارای جفت گیاهی و انواع ویتامین ها و ترکیبات مغذی برای ریشه مو است.برای درخشش بیشتر موهای کدر و درمان وزی و خشکی مو این سرم ضد ریزش گیاهی بسیار موثر است.

 

 




:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: